marți, 24 noiembrie 2009

O noua masina ecologica, construita de un lector de la Universitatea Coventry, poate oferi o solutie pentru zgomotul si poluarea produsa de automobilele din zonele urbane.
Microcab este un autovehicul foarte usor, nepoluant si silentios, cu o viteza maxima de 45 km pe ora, ideal pentru companiile de taximetre din orase. Motorul isi primeste energia prin reactia oxigenului cu hidrogenul, intr-o celula de combustibil. Microcab poate transporta pana la patru oameni, intre care o persoana in scaun cu rotile.
Un sistem modern
“Celula de combustibil e [un aparat] destul de interesant, deoarece nu are parti ce se misca”, a declarat John Jostins, creatorul masinii, pentru British Satellite News. “Nu genereaza energie prin [miscare] precum un motor [traditional].” Sistemul e bazat pe o reactie biochimica, iar rezultatul este “emisia de electricitate, care pune in functiune masina, si apa sub forma de vapori.”

Sistemul de propulsie face masina mult mai ecologica decat cele bazate combustie interna si, luand in calcul si dimensiunile reduse, Microcab devine ideala pentru orasele tot mai congestionate. Masina poate circula peste 160 de km cu un rezervor de hidrogen, iar comparativ cu masinile electrice, poate functiona mai mult si nu trebuie sa poarte o multime de baterii greoaie.
Microcab poate parea destul de conventionala la suprafata, dar in interior este foarte inovatoare. Materialele de constructie moderne ii confera o greutate de numai 350 de kilograme, de aproape 5 ori mai putin fata de autovehiculele obisnuite.
In ciuda faptului ca functioneaza cu hidrogen, este foarte sigura. “Toata lumea intreaba de pericolul transportului unui gaz precum hidrogenul, oamenii se gandesc la baloane, la aeronavele care au luat foc si asa mai departe”, a spus Jostins. “Si bineinteles ca siguranta e critica pentru vehicule. Toate vehiculele poarta combustibili inflamabili, printre care si [derivati de] petrol sau gaze lichefiate; diferenta e ca noi comprimam gazul, astfel ca presiunea facuta asupra masinii e destul de mare: 350 bar. Dar am luat masuri de precautie [...], exista senzori de siguranta in jurul masinii care detecteaza prezenta hidrogenului si ne alerteaza daca exista scurgeri. De asemenea, rezervorul e rezistent la armele de foc [...].”
Problema alimentarii
Numarul mic de statii de alimentare este un argument impotriva reusitei proiectului Microcab. “Exista doar cateva statii in Marea Britanie, una ce merita remarcata ofera combustibil autobuzelor bazate pe celule de combustibil in Londra”, a declarat el. Dar in California si alte parti ale Americii, Germania si Japonia, ele apar [in zone tot mai apropiate] si poti sa te aprovizionezi cu hidrogen.”
Jostins este optimist si este sigur ca aceasta problema va fi eliminata cu timpul. “Cu sperietura pe care o aduc lipsa resurselor si cresterea preturilor la petrol, intrebarea e doar cand, si nu daca, avem nevoie sa gasim combustibili alternativi”, a opinat el, citat de BBC.

3 comentarii:

  1. Ma bucur ca mai sunt si oameni care se gandesc si la planeta nu numai la confortul lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. .....masini ecologice.....suna interesant si tot odata greu de achizitionat......

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma intreb cine oare si-am permite asa ceva.
    Azi cine are nevoie cu adevarat de o masina se bucura de ea indiferent de marca. Important e ca te duce, te aduce.

    RăspundețiȘtergere